Tło Firmy
Średniej wielkości firma “Cateringu dietetycznego” wyspecjalizowana w dostarczaniu wysokiej jakości posiłków i cieszącą się zaufaniem klientów dzięki dbałości o smak i jakość dostarczanych potraw
Wyzwanie
Firma “Cateringowa” podjęła wyzwanie o optymalizacji kosztów reklam celem zwiększenia rentowności, miesięczny budżet jaki do tej pory przeznaczała na reklamy to 20 000 zł netto.
Niepokojący bardzo był rosnący koszt konwersji nawet o 16% od poprzedzającego okresu, co sprawiało że reklama przestawała się opłacać.
Sprawdzenie dlaczego koszt drożeje
Sprawdzenie ustawienia kampanii - nie wykazało nieprawidłowości, widać że były one optymalizowane i codziennie właściciel sprawdzał wyniki
Sprawdzenie ustawień narzędzi mierzących - czy aby wszystkie kody wywołują się w odpowiednim miejscu a transakcje nie są gubione
Sprawdzenie czy ktoś nie wyklikuje budżety klienta - do tego Celu zostało użyte narzędzie mojego autorstwa Fraud Scanner
Poszukiwanie Fraudów
Na potrzeby PoC i szybkiego dostarczenia wyników użyliśmy najwyższej wersji oprogramowania, aby wynik był jak najszybciej.
W pierwszą dobę wykryliśmy fraudy na ~150 zł przy budżecie dziennym ~650 zł co daje ~23% oszczędności już po pierwszym dniu.
Aby określić skalę, kolejne wykluczenia następowały po dobie i wahały się między 11% a 16%
Ile ochroniliśmy budżetu
Miesięcznie chronimy między ~16% a 21% budżetu, obecnie fraudy zdarzają się na poziomie nie przekraczającym 5% i są sukcesywnie wycinane.
Przełożenie na konwersje:
Budżet 20 000 zł
Fraud dolny próg 16% = 3200 zł
Fraud górny próg 21% = 4200 zł
Po zmianach średni koszt konwersji 82 zł
odnotowaliśmy wzrost transakcji:
dolny próg = 39
górny próg = 51
Podsumowanie
Dzięki zastosowaniu fraud scannera nie tracimy miesięcznie między 39 a 51 transakcji. Przekłada się to na chętniejsze inwestowanie klienta w reklamy jak i zadowolenie.
Pakiet
Klient obecnie korzysta z pakietu GROW
2024 Piotr Litwa - All Rights Reserved.